Pogoda w Białymstoku a marketing

Pogoda w Białymstoku ma istotne znaczenie w planowanych i prowadzonych działaniach marketingowych. Prowadząc np. działania eventowe warto uwzględnić zmiany pogody.
Pogoda Białystok

Wiele osób zastanawia się czy reklama zewnętrzna to dobry pomysł. Pomyślmy jednak nad tym czy pogoda w Białymstoku może wpłynąć na prowadzone działania marketingowe? Nie da się ukryć, że tak, w szczególności w przypadku reklamy zewnętrznej czy eventów reklamowych. Jak to wygląda w praktyce?

Reklama zewnętrzna a pogoda w Białymstoku

Białystok pogoda

Reklama zewnętrzna ma wiele obliczy. Najczęściej spotykaną jej formą są różnego rodzaju konstrukcje, billboardy i tablice, które nie wymagają stałego połączenia z podłożem. Czasem są to reklamy przytwierdzane do gruntu za pomocą specjalnych obciążeń stalowych lub linek stalowych.

Dużą popularnością cieszą się reklamy zewnętrzne na naciągach i linach, które doskonale sprawdzają się nawet przy silnym wietrze. Często stawia się też na popularne billboardy wyklejane w dużych formatach. Ich atutem jest to, że można szybko i bezproblemowo zmienić ekspozycję nawet przy niezbyt korzystnych warunkach pogodowych. Nie ma znaczenia czy w Białymstoku jest słonecznie, a może mroźnie. Banery z powodzeniem montować można przy każdej pogodzie, poza dniami wyjątkowo wietrznymi. Wyklejanie billboardów odbywa się z kolei w dni bezdeszczowe przy temperaturze nie niższej niż 2 stopnie Celsjusza.

Pogoda w Białymstoku a reklama zewnętrzna i eventy reklamowe

pogoda Białystok

Eventy reklamowe różnego rodzaju to świetny pomysł na promowanie firmy. Takie wydarzenia budzą w ludziach sporo emocji, które potem wiązane są z daną marką. Takiego nastroju nie da się zbudować łatwo w inny sposób. Eventy są okazją do nawiązania kontaktu fizycznego z daną firmą. Z drugiej strony organizacja takich imprez to spore wyzwanie logistyczne i nie tylko.

Jeśli wydarzenie organizowane jest na świeżym powietrzu pozostaje np. kwestia pogody. Opady deszczu czy niska temperatura mogą niestety skutecznie przeszkodzić w organizacji spotkania z potencjalnymi klientami lub ją utrudnić. Na taką ewentualność trzeba być przygotowanym. Czasem warto mieć możliwość wynajęcia namiotu czy przeniesienia wydarzenia do środka budynku. Ostateczność to oczywiście zmiana daty eventu. Pogoda w Białymstoku tym samym może utrudnić prowadzenie działań marketingowych. O ile w przypadku standardowej reklamy zewnętrznej nie ma ona dużego znaczenia, to przy organizacji eventów różnego rodzaju, dobra pogoda to niestety podstawa.

Reklama zewnętrzna a reklama w Internecie

pogoda w Białymstoku

Pogoda w Białymstoku bywa kapryśna, a więc nie należy ograniczać się jedynie do reklamy zewnętrznej podczas promowania swojej firmy. Dzisiaj w marketingu prym wiedzie przede wszystkim reklama online. Z eventów reklamowych czy reklamy offline oczywiście nie warto rezygnować, ale dobrze jest stawiać dodatkowo na działania online.

Podstawa to oczywiście prowadzenie firmowej strony internetowej i jej pozycjonowanie np. na frazy lokalne. Warto też wykorzystywać social media, których rola w reklamie nie maleje, a wręcz rośnie. Media społecznościowe są zresztą nieocenione przy organizacji wspomnianych już eventów reklamowych. Inne popularne formy reklamy internetowej to buzz marketing (marketing szeptany), content marketing czy kampanie w wyszukiwarce Google.

Pogoda w Białymstoku a zachowania konsumentów

Pogoda a działania marketingowe w Białymstoku

Co ciekawe, pogoda w Białymstoku ma duże znaczenie nie tylko dla prowadzenia działań marketingowych, ale i odbija się na zachowaniach samych konsumentów. W niektórych branżach podczas pogody słonecznej czy deszczowej zauważyć można wzrost zainteresowania określonymi produktami. Zresztą, gdy aura na zewnątrz jest nieciekawa, wiele osób z nudów robi w sieci zakupy lub szuka dla siebie interesujących produktów.

W gorące dni ludzie szukają ochłody, co ma swoje odzwierciedlenie w zainteresowaniu konkretnymi towarami czy usługami. Widać to doskonale na przykładzie standardowych sklepów. Latem z półek błyskawicznie znikają zimne napoje czy lody. Białystok pogoda wykorzystywana jest jednak nie tylko w branży spożywczej. W okresie letnim rośnie zainteresowanie klimatyzatorami czy przewiewną odzieżą.

Pogoda jest zmienna, dlatego trzeba na jej zmiany reagować szybko i z wyczuciem. Dużą rolę odgrywa tutaj Real Time Marketing. Niezastąpione są narzędzia służące do automatyzacji przekazu. Przykładowo firma reklamująca klimatyzację może skierować reklamę do mieszkańców Białegostoku, wiedząc, że w najbliższych dniach w mieście ma być bardzo upalnie. To sposób na wzrost sprzedaży, a przy tym szansa na poprawę wizerunku marki, która rozwiązuje problemy, gdy tylko się pojawiają.