Ile kosztuje reklama w Białymstoku?

Reklama jest dźwignią handlu, dlatego coraz większe znaczenie zaczyna mieć Internet i informacje o firmach, które tam znajdujemy. Internet zaczyna wypierać tradycyjne media, takie jak radio i telewizję.
Ile kosztuje reklama w Białymstoku?

Ile kosztuje reklama w Białymstoku? To pytanie zadaje sobie wielu lokalnych przedsiębiorców, tym bardziej, że reklama nie bez powodu nazywana jest dźwigną sprzedaży. Jeśli jest dobrze przemyślana może znacznie zwiększyć popyt na daną usługę lub produkt. Jednak przez wiele lat reklamowanie się kojarzone było z ogromnymi kosztami, na które nie każdy przedsiębiorca mógł sobie pozwolić. Dzisiaj koszty reklam i ich możliwości zmieniły się. W jaką reklamę warto więc zainwestować.

Ile kosztuje reklama w telewizji?

Jaki jest koszt reklamy w TV?

Oczywiście reklama telewizyjna jest w stanie dać duży rozgłos, zwłaszcza gdy emitowana jest np. w przerwie ważnego wydarzenia sportowego. Jednak emisja kilkunastosekundowego spotu reklamowego kosztuje bardzo dużo, nawet kilkaset tysięcy złotych. Czy więc lokalni przedsiębiorcy z Białegostoku powinni skreślić tę formę reklamy? Nie, bo są telewizje tańsze np. lokalne. Sporo zależy też od długości reklamy i godziny jej emisji. Generalnie najtańsza jest emisja reklam w godzinach porannych np. między 4 a 5 rano. Oczywiście do kosztów emisji reklamy w telewizji należy też doliczyć wydatki związane z samą produkcją reklamy. Tutaj cena uzależniona jest od wielu czynników. Wynosić może nawet kilkanaście tysięcy złotych.

Ile kosztuje reklama w radiu?

Jaki jest koszt reklamy w radiu?

Reklama w radiu jest o wiele tańsza niż reklama w telewizji. Tymczasem wciąż wiele osób słucha radia w drodze do pracy czy szkoły, a także w domu. W ten sposób dotrzeć można do całkiem szerokiego grona odbiorców. Zatem ile kosztuje reklama radiowa?

Oczywiście znaczenie ma to czy rozgłośnia jest ogólnokrajowa, czy lokalna i w jakich godzinach emitowana ma być reklama. W przypadku radia szczytowe godziny to 7-10 i 15-18. Co ciekawe, więcej kosztuje emisja reklamy radiowej w dni powszednie niż w weekendy.

Ile kosztuje reklama firmy na Facebooku?

Jaki jest koszt reklamy firmy na Facebooku?

Mowa tutaj o płatnych reklamach reklamowych, a nie o samym prowadzeniu profilu firmowego. To bowiem jest zupełnie darmowe. Koszt zależy od wielu czynników i nie ma jednej ustalonej stawki. Na cenę kampanii na Facebooku wpływa kilka składowych.

Warto zastanowić się na starcie jaki jest cel reklamy. Może to być zwiększenie rozpoznawalności marki, zwiększenie aktywności na stronie firmowej lub wzrost konwersji. Każdy z tych celów generuje inne koszty.  Drugim istotnym elementem jest docelowa grupa odbiorców. Facebook pozwala na dotarcie do odbiorców podstawowych, niestandardowych oraz podobnych. Ponadto każdą z tych grup można zawęzić na podstawie szczegółowych kryteriów. W praktyce, im bardziej sprecyzowana jest grupa odbiorców, tym mniej kosztuje reklama. Angażuje bowiem więcej osób, które faktycznie są zainteresowane daną usługą czy produktem. Jeśli odbiorcy nie są dokładnie określeni, ich zaangażowanie jest mniejsze, co przekłada się na wyższe koszty reklamy.

Ile kosztuje reklama na Facebooku? Warto tutaj zwrócić uwagę na jej umiejscowienie. Generalnie Facebook zaleca umiejscowienie automatyczne, co pozwalać ma na optymalne wykorzystanie budżetu kampanii reklamowej. Na koniec pozostaje jeszcze format reklamy. Do wyboru jest kilka standardowych formatów – zdjęcie, film, karuzela, pokaz slajdów, reklama demo itd. Warto je przetestować i wybrać format, który w danej branży sprawdzi się najlepiej.

Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że w ciągu roku i w zależności od branży pojawia się mniejsze lub większe zaangażowanie ze strony odbiorców. Na budżet reklamy i jej koszt wpływa więc sezonowość. Im więcej reklamodawców jest zainteresowanych reklamą, tym większy jest jej koszt. Tak jest np. przed świętami Bożego Narodzenia czy Black Friday.

Na szczęście oszacowanie kosztów reklamy na Facebooku jest łatwiejsze za sprawą specjalnego menadżera reklam. Wystarczy określić cel kampanii, format reklamy, grupę docelową i budżet, aby uzyskać zasięg działania. Oczywiście są to dane poglądowe, ale już na starcie wiele mówią o tym, ile będzie kosztować reklama w Białymstoku. Generalnie koszt za jedną konwersję wynosi od 4 groszy do 4 złotych. To spore widełki, a więc dobrze jest określić na samym początku swój budżet miesięczny na reklamę.