Kampania w Google w Białymstoku może generować duży ruch użytkowników i przyczynić się do wzrostu sprzedaży. Jednak wciąż wiele małych i średnich firm obawia się Google Ads jako narzędzia marketingowego. Jak powinna wyglądać kampania reklamowa online lokalnej firmy w wyszukiwarce internetowej i co warto na ten temat wiedzieć?
Kampania w Google w Białymstoku jako sposób na wypromowanie lokalnego biznesu
Lokalna kampania w Google Ads pozwala na wypromowanie usług i produktów w wyszukiwarce, na Mapach Google czy na YouTube. W przypadku wyszukiwarki reklamy mają jedną przewagę nad organicznymi wyszukaniami. Są wyróżnione i zlokalizowane na samej górze.
Jednak wciąż wielu przedsiębiorców z Białegostoku jest zdania, że marketing online przeznaczony jest dla dużych korporacji i firm, które dysponują dużym budżetem. W rzeczywistości lokalna reklama w Google jak najbardziej ma sens. Każdego roku wyszukiwania kierowane na lokalizację rosną aż o 130%. Ruch lokalny jest więc bardzo wartościowy.
Google Ads to świetne rozwiązanie dla lokalnych przedsiębiorców – mechaników, fryzjerów, restauratorów itd. Kampania w Google w Białymstoku pozwala na dotarcie do najbliższego otoczenia. Wiele osób, które szukają danego produktu lub usługi, najpierw szukają rozwiązania właśnie w wyszukiwarce Google. Google Ads wyświetla im reklamy i wpływa na decyzje zakupowe.
Kampania w Google Ads w praktyce
Jak korzystać z Google Ads prowadząc biznes lokalny? Trzeba wybrać opcję kierowania reklamy tylko na daną okolicę. Może być to cały Białystok lub miasto i jego najbliższe okolice w promieniu X kilometrów. Dzięki temu rozwiązaniu nie traci się pieniędzy na reklamowanie danego produktu lub usługi osobom mieszkającym poza regionem.
Kampania w Google w Białymstoku wymaga oczywiście wybrania odpowiednich słów kluczowych. Sporym błędem w tym przypadku jest wybieranie bardzo ogólnych fraz kluczowych, które pozornie mają przyciągnąć odbiorców. Taki wybór generuje duże stawki. Za najpopularniejsze słowa kluczowe płaci się bowiem dużo więcej niż za te zawężające grono odbiorców. Jednak to te drugie rozwiązanie stanowi większą szansę dla biznesu lokalnego. Dlaczego? Wysoka liczba wyszukiwań wcale nie musi przekładać się na duży ruch na stronie oraz wzrost sprzedaży.
Aby kampania w Google w Białymstoku była skuteczna, reklama musi być trafna i oparta na odpowiednich frazach kluczowych. Warto w tym przypadku jak najdokładniej opisać swojego odbiorcę i zbadać działania konkurencji. Hasło „orchidea sklep w Białymstoku” może mieć mniej wyszukiwań w ujęciu miesięcznym niż hasło „orchidea”. Jednak osoby, które wpisują w Google hasło „orchidea” szukają często samych informacji na temat uprawy tej rośliny. Ci, którzy w wyszukiwarce wpisują „orchidea sklep w Białymstoku” są zainteresowani zakupem kwiatka w danym mieście. Jeśli nie wiadomo na jakie słowa kluczowe postawić, można skorzystać oczywiście z podpowiedzi planera słów kluczowych Google Ads.
Czy warto stosować rozszerzenia reklam w Google Ads?
Panel Google Ads posiada kartę rozszerzeń, co pozwala na udostępnianie pewnych informacji dodatkowych. Niejednokrotnie mogą one zachęcić odbiorców do skorzystania z oferty danej firmy. W praktyce znaczenie ma nie ich ilość, ale jakość. Na starcie warto postawić na lokalizację. Wówczas osoby, które klikną w nią zostaną automatycznie przekierowane do mapy Google, co znacznie ułatwi im dotarcie do firmy.
Udostępnienie numeru telefonu zachęca z kolei do szybkiego kontaktu z firmą w razie jakichkolwiek pytań czy wątpliwości. Przydatne są ponadto dynamiczne linki do podstron. Za ich pomocą użytkownicy od razu z reklamy trafiają do strony z danym towarem, którego szukają. Osoba, która w link kliknie musi znaleźć to, czego szuka. Błędy w tym zakresie spowodują niestety wzrost współczynnika odrzuceń. Warto o tym pamiętać.
Kampania w Google – dlaczego Google Ads jest tak popularnym rozwiązaniem?
Kampania w Google z wykorzystaniem Google Ads ma naprawdę sporo zalet. Czym zatem wyróżnia się reklama w wyszukiwarce Google na tle innych form reklamy? Przede wszystkim jest trafna, bo dociera do klientów, którzy szukają określonych usług i produktów. Przedsiębiorca ma natomiast pełną kontrolę nad budżetem i wyglądem reklam. Dostaje dokładne raporty i to regularnie, co pozwala mu ocenić skuteczność prowadzonych działań reklamowych.
Podstawowym atutem reklamowania się w Google Ads jest możliwość dotarcia do osób, które poszukują określonych produktów czy usług. Reklamy Google są trafne i zgodne w wyszukiwaniami internautów. Docierają do nich na czas. Reklamując się w ten sposób, można w pełni kontrolować koszty kampanii reklamowej. Nie ma w tym przypadku mocy o nieoczekiwanych wydatkach. Można bowiem zaplanować swój budżet np. na miesiąc z góry. Przewagą tej formy reklamowania się w sieci jest ponadto dokładne mierzenie wyników kampanii reklamowych. W Google Ads wiadomo ile było kliknięć w reklamy, ile to kosztowało itd. Można zobaczyć efekty prowadzonych działań – ile było zapytań telefonicznych, mailowych itd. Dzięki takiemu dokładnemu raportowaniu kampanii Google Ads można ocenić obiektywnie jej skuteczność.
Reklama tekstowa w Google – jak wygląda?
Co ciekawe, na przestrzeni lat elementy składowe reklamy tekstowej w wyszukiwarce Google zmieniały się. Dzisiaj do wykorzystania jest np. większa liczba znaków. Zmieniła się też liczba nagłówków czy opisów reklamy.
Na pierwszy rzut oka widać oczywiście nagłówek reklamy. Na ten element warto poświęcić nieco więcej czasu podczas tworzenia kampanii w Google. Wykorzystać można maksymalnie trzy nagłówki, które oddziela pionowa kreska. Nie wszyscy wiedzą o tym, że jest taka możliwość. Google wyświetla reklamy w różny sposób w zależności od urządzenia i dlatego nie zawsze wypełnienie trzech nagłówków daje gwarancję, że wyświetlą się wszystkie trzy. Czasem mogą być to tylko dwa nagłówki. Mimo wszystko warto wypełnić trzy nagłówki. Często wpisuje się już tutaj słowa kluczowe i używa CTA – Call To Action. Ma to zachęcić użytkowników do wykonania danej reakcji np. przejścia na stronę internetową.
Poza tym pod każdym nagłówkiem reklamy tekstowej znajduje się też linia tekstu 1, a czasem i linia tekstu 2. To miejsce na opisanie danej usługi lub produktu. Warto pamiętać w tym przypadku o słowach kluczowych wpisywanych przez internautów w wyszukiwarce. Są one wówczas pogrubione, co zwraca na siebie uwagę. Sprawia też, że więcej osób w takie reklamy klika.
Na koniec bardzo ważnym elementem jest również wyświetlany adres URL. To napis znajdujący się nad nagłówkiem. Prezentuje on nazwę domeny. Do tej nazwy można napisać dalszą część jako ścieżkę 1 i ścieżkę 2. Można tam wykorzystać kolejnych kilkanaście znaków ze spacjami, co umożliwia ponowne wykorzystanie słów kluczowych. Co ciekawe, wyświetlany adres URL może mieć form samej nazwy domeny. Wcale nie ma obowiązku dodawania do niego dodatkowego tekstu.
W praktyce przygotowanie reklamy w Google nie jest długie, ale warto do jej stworzenie przyłożyć nieco więcej uwagi.