Radio nadaje przez cały czas i każdego dnia dociera do niemal 73% osób w wieku powyżej 15 lat. Lokalna reklama w radiu Białystok jest więc świetnym pomysłem. Radia słucha się w różnych miejscach np. w sklepie podczas robienia zakupów. Jest ono w stanie dotrzeć do klienta tuż przed lub w trakcie finalizowania transakcji. Lokalna reklama w radiu Białystok, jest najskuteczniejsza gdy przypomina o produktach, które są akurat potrzebne. Tak dzieje się np. podczas jazdy samochodem na zakupy. Czy reklama radiowa to dobry pomysł w przypadku biznesu lokalnego?
Jak działa lokalna reklama w radiu Białystok?
Reklama w radiu Białystok, jest formą reklamy, w przypadku której informacje do odbiorców docierają poprzez odbiorniki radiowe. Taka reklama nie przekazuje obrazu, a więc kluczowe znaczenie ma wykorzystanie dźwięku. Powinien on przyciągać uwagę, intrygować i oddziaływać na wyobraźnię. Duże znaczenie ma wybór lektora z odpowiednim głosem. Musi być nie tylko wyraźny, ale i interesujący. Wówczas więcej osób wysłucha reklamy. Dodatkowo należy zadbać o ciekawe efekty dźwiękowe i muzykę, która będzie dla reklamy dobrym tłem. Lokalna reklama w radiu Białystok nie powinna być za długa. Odbiorca powinien ją bowiem móc zapamiętać w całości. Ewentualne slogany muszą być krótkie i chwytliwe.
Lokalna reklama w radiu Białystok – podstawowe zalety
Niewątpliwie lokalna reklama w radiu Białystok ma sporo zalet. Przede wszystkim jej atutem jest łatwość odbioru. Taki przekaz reklamowy dociera do człowieka w wielu sytuacjach życiowych np. podczas jazdy samochodem, w czasie robienia zakupów czy w pracy. Reklama radiowa ma również szeroki zasięg, chociaż może być to z powodzeniem reklama lokalna. To szansa na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. Wielu przedsiębiorców docenia też fakt, że reklama w radiu w porównaniu z innymi formami jest tania. Nie wymaga ponadto wkładu dodatkowego np. wynajmu kamerzysty itd. To dla niewielkich firm lokalnych, które dopiero weszły na rynek jest dobra informacja.
Jeśli chodzi o radio Białystok, to reklama jest naprawdę prosta i zrozumiała dla każdego. To niezbyt skomplikowana forma przekazu. W jej przypadku stosuje się bowiem tylko głos, czasem melodię. Odbiorca musi użyć natomiast tylko zmysły słuchu. Nie musi niczego oglądać, analizować. Reklama radiowa dociera do szerokiego grona odbiorców, także tych osób, które nie oglądają telewizji czy nie korzystają z internetu. Są to często osoby starsze.
Dużym atutem reklamy w radio jest możliwość dopasowania jej emisji do swoich potrzeb. Przekaz reklamowy emitować można np. w godzinach szczytu, gdy wiele osób jest w samochodzie i słucha radia.
Lokalna reklama w radiu Białystok – czy to dobry pomysł?
Lokalna reklama w radiu to dobry wybór w przypadku biznesów lokalnych i to z wielu względów. Dlaczego zatem warto reklamować się w lokalnym radiu?
Przede wszystkim w tym przypadku można z dużą precyzją określić obszar geograficznego oddziaływania danej reklamy. Jej odbiorcami są przedstawiciele wielu klas społecznych. Radia słuchają osoby wykształcone, pracujące, emeryci, renciści itd. Generalnie reklama radiowa nie należy do najdroższych rozwiązań, chociaż sporo zależy od wybranej stacji. Stacje lokalne są generalnie tańsze niż te ogólnokrajowe.
W przypadku podjęcia decyzji odnośnie lokalnej reklamy w radiu, do dyspozycji jest zazwyczaj osoba, która w tym pomoże. Często można nawet wyprodukować reklamę do radia, nie ponosząc przy tym żadnych kosztów dodatkowych. Rozgłośnie lokalne cieszą się przy tym naprawdę sporą popularnością. Mają wielu lojalnych słuchaczy i są rozpoznawalne na rynku. Dla firm lokalnych jest to ogromna zaleta. Nie da się ukryć, że radia w Polsce słucha duża liczba osób. W wielu domach jest więcej niż jeden radioodbiornik. Ponadto w 95% samochodów znajduje się radio. Z tego powodu reklama radiowa może dotrzeć do bardzo szerokiej grupy osób.
Co ciekawe, reklama taka wcale nie musi być nudna, chociaż wiele osób tak sądzi. Kluczem do sukcesu jest wybranie odpowiedniego lektora, muzyki i efektów dźwiękowych. Liczy się też sam przekaz. Osoby, które słuchają reklamy w radiu nie muszą podejmować żadnego wysiłku – reklama jest odczytywana w domu lub samochodzie. Trudno jest ją dzięki temu zignorować.