Marketing szeptany w Białymstoku

Marketing szeptany w Białymstoku – jak znaleźć dobrą agencję? Promocja w sieci to dziś podstawa działania wielu osób, które prowadzą własny biznes i myślą o zwiększeniu rozpoznawalności firmy. Koniec końców przekłada się to przecież na przyszłe zyski, a te bez zdobycia nowych klientów, nie są możliwe. Dlatego też wykorzystuje się różne praktyki marketingowe, choć nie zawsze działanie na własną rękę przynosi maksimum korzyści… Dobrym rozwiązaniem może być lokalna agencja reklamowa.

Oczywiście nie wszędzie działają podobne firmy, jednak bez trudny znajdziemy kogoś, kogo zajmuje marketing szeptany w Białymstoku. Popularna szeptanka to świetny sposób na utrwalenie pozytywnego wizerunku marki w świadomości odbiorców, a także zdobycie nowych klientów.

Interesuje Cię marketing szeptany w Białymstoku? Zastanawiasz się, jak znaleźć najlepszą agencję? W takim razie zostań z nami!

na czym polega marketing szeptany w Białymstoku

Czym jest marketing szeptany i do czego służy?

Ludzie wykorzystują marketing szeptany od zarania dziejów. Dawniej to właśnie prowadzone wśród ludzi rozmowy o danych firmach, czy raczej kupach i ich produktach, były podstawą do podejmowania decyzji zakupowych. Dziś nie zaprzestaliśmy tych praktyk i zanim zdecydujemy się na zakup czegoś, chcemy sprawdzić, co sądzą o tym inni, a najlepiej nadaje się do tego Internet.

To właśnie dlatego marketing szeptany tak prężnie rozwija się w sieci i nie ma znaczenia, czy jest to marketing szeptany w Białymstoku, czy w dowolnym innym miejscu. Podstawą działania buzz marketingu jest zasada racji społecznej – to, co w większości mówią inni, musi być prawdą. W praktyce większość szeptaczy to po prostu opłacone osoby, które pojawiają się w miejscach, gdzie najczęściej inni internauci prowadzą dyskusję lub będą poszukiwać ważnych dla nich informacji. Szeptacze robią szum wokół danej firmy, marki czy produktów i prowokują tym samym do wszczęcia rozmowy. Tym samym jej echo przenosi się dalej, a ludzie zaczynają z własnej woli zachwalać, polecać daną rzecz, decydują się na zakup i tak wieści roznoszą się dalej…

Ciemną stroną marketingu szeptanego jest marketing szemrany, w którym prym wiodą negatywne komentarze i wpisy mające na celu nadszarpnąć wizerunek marki i zniechęcić klientów do korzystania z jej usług.

Zalety lokalnej agencji marketingowej

Chociaż marketing szeptany daje świetne efekty i nie wymaga dużych nakładów finansowych, to jednak działanie na własną rękę, może przynieść odwrotne skutki. Dzieje się tak dlatego, że aby rozkręcić szum wokół danej marki czy rzeczy, trzeba pojawiać się w wielu miejscach i zamieszczać wpisy. W związku z tym posiadać kilka różnych kont. To oczywiste, że nikt raczej nie posiada na dzień dobry 10 aktywnych kont, które prowadzi regularnie i już od lat są aktywne na różnych forach i grupach tematycznych. Poza tym, jakby to wyglądało, gdyby właściciel firmy sam prowadził szeptankę na jej temat w sieci?

Skuteczny marketing w Białymstoku jest możliwy dzięki współpracy z lokalną agencją. Tego typu firmy działają na zasadzie pracy zespołowej. Stąd zlecając im zadanie, możemy być pewni, że przejmie je kilkoro pracowników, co zwiększa autentyczność podejmowanych działań marketingowych zwłaszcza w przypadku szeptanki. Lokalna firma lepiej zna potencjalną grupę odbiorców, łatwiej nawiązać z nią kontakt, a także jest tańsza, niż agencje reklamowe z innych, dużych miast.

Marketing szeptany w Białymstoku

Marketing szeptany w Białymstoku – gdzie szukać profesjonalnej agencji?

Jest wiele możliwości dotarcia do profesjonalnej firmy reklamowej. Jeżeli interesuje nas marketing szeptany w Białymstoku, to możemy zacząć od podpytania wśród znajomych (to może być także post zamieszczony na grupie w social mediach – na pewno ktoś poleci agencję wartą uwagi, z której usług sam korzystał). Świetnym rozwiązaniem jest przejrzenie profili na LinkedIn, miejscu, które skupia wielu profesjonalistów z konkretnych branży. Poza tym może także bezpośrednio wyszukać firmę w wyszukiwarce Google czy skontaktować się poprzez stronę internetową. Portale branżowe, fora i grupy tematyczne także mogą okazać się pomocne w znalezieniu agencji godnej zaufania.

5 zasad skutecznej szeptanki

Działania marketingowe niosą w sobie także ryzyko niepowodzenia, aby je zminimalizować w przypadku szeptanki, należy pamiętać o:

  • dokładnym określeniu grupy docelowej,
  • poprawnym tworzeniu treści (najeżony błędami krótki wpis raczej nie zyska sympatii odbiorców),
  • niemijaniu się z prawdą,
  • unikania nadmiernego chwalenie marki i umieszczania linków do strony,
  • oryginalnych treściach.

Marketing szeptany w Białymstoku — podsumowanie

Działania marketingowe mogą przynieść świetne efekty, w przypadku szeptanki kluczem do sukcesu jest wybór odpowiedniej agencji. Profesjonalne firmy znajdziemy na LinkedIn, stronach internetowych, forach branżowych czy poleceniach przez znajomych.