Marketing szeptany

Marketing szeptany jest rodzajem marketingu internetowego. Jest to forma reklamy, której celem jest dotarcie z informacją i produktach lub usługach do użytkowników. Jednak ma się to odbywać w sposób maksymalnie spontaniczny. Co ciekawe, marketing szeptany w Białymstoku prowadzony może być na dwa sposoby. Pierwszy jest niejawny. W tym przypadku relacja o usłudze bądź produkcie jest komunikowana na linii klient-klient. W sieci wywoływana jest dyskusja, która ma formę szeptania. Wychodzi ona od zwykłych kont użytkowników, które są często fikcyjne i stworzone specjalnie z myślą o buzz marketingu. Jednak marketing szeptany w Białymstoku może mieć także formę jawną, oficjalną. Wówczas w internecie na temat danych produktów i usług wypowiada się przedstawiciel firmy.

Buzz marketing w praktyce

Marketing szeptany Białystok

Marketing szeptany często nazywany jest buzz marketingiem, co wywodzi się od brzęczenia pszczół. Oparty jest on bowiem na robieniu szumu, hałasu wokół potencjalnych klientów marki. Dobrze prowadzony marketing szeptany w Białymstoku rozpoczyna się od wywołania dyskusji na określony temat. To zachęca użytkowników do wyrażenia swojej opinii, podzielenia się przemyśleniami. Dopiero potem można nakierować dyskusję na dany produktów, firmę itd.

Dobry i etyczny buzz marketing powinien opierać się na tym, aby wywołanie rozmowy było naturalne i niewymuszone. W takiej sytuacji nikt nie czuje się do czegoś przekonywany na siłę. Marketing szeptany musi być prowadzony tak, aby internauta, który dokonuje decyzji zakupowej, był przekonany co do swojego wyboru. W praktyce wiele osób przed zakupem usługi lub produktu, wcześniej zapoznaje się z opiniami w internecie. Rzadko kiedy sprawdza się tutaj klasyczna forma reklamy.

Marketing szeptany w Białymstoku i jego rodzaje

Na przestrzeni lat z marketingu szeptanego wyróżniono kilka rodzajów tej formy reklamy. Różnią się one pewnymi elementami. Dlatego nie zawsze stawiać trzeba na buzz marketing w standardowej formie. Niekiedy, w zależności do specyfiki branży, firmy, produktu, odbiorców, może mieć on różne postaci.

Przede wszystkim warto wspomnieć tutaj o tzw. marketingu wirusowym. W tym przypadku tworzona jest ciekawa dla internautów treść, którą ci potem chętnie udostępniają dalej. Ponadto szeptanie o produktach i markach może mieć formę brand bloggingu. To tworzenie blogów i uczestniczenie w tzw. blogosferze. Niekiedy dobrym rozwiązaniem może być stworzenie niszowej społeczności i określonych zainteresowaniach. Community marketing nie jest łatwy, ale za to daje bardzo dobre efekty.

Dzisiaj rośnie również popularność influence marketingu, a więc nie można zapomnieć o product seedingu czy trendsettingu. Znane i wpływowe osoby promują dany produkt lub usługę i przekonują do nich swoich obserwatorów np. na Instagramie. Zresztą marketing szeptany w Białymstoku ma naprawdę różne formy.

Czy warto postawić na marketing szeptany w Białymstoku?

Skuteczny marketing szeptany w Białymstoku

Właściwie prowadzony marketing szeptany może przynieść firmie, także działającej lokalnie, naprawdę sporo korzyści. Oczywiście podstawowa to zwiększenie świadomości odbiorców czy zbudowanie zaufania do danej marki. Dotyczy to zarówno działalności nowych, jak i tych obecnych na rynku od lat.

Za sprawą buzz marketingu może też skutecznie wesprzeć działania pozycjonowania strony internetowej. Poprzez zamieszczanie w postach linków do podstron witryny firmowej, zwiększana jest ilość linków przychodzących. To często także okazja do prowokowania unikalnego i naturalnego ruchu na stronie www.

Warto też pamiętać o tym, że marketing szeptany w Białymstoku wcale nie jest kosztowną formą reklamy. Pozwolić sobie mogą na nią więc nawet niewielkie firmy. Warto0 zlecić to profesjonalnej agencji marketingowej.

Jak skutecznie wykorzystać buzz marketing?

Na starcie należy oczywiście znaleźć doświadczoną agencję, która w profesjonalny sposób zajmie się marketingiem szeptanym. Czasem warto zapłacić nieco więcej, aby buzz marketing był przeprowadzony naprawdę na wysokim poziomie. Nie bez znaczenie jest miejsce publikacji treści. Unikać należy forów, które są pełne spamu. Generalnie stawiać warto na wysoką jakość działań i wybieranie miejsc, w którym znaleźć można swoich potencjalnych klientów. Przykładowo butów sportowych nie ma sensu reklamować na forum dla miłośników aut. Wówczas komentarze będą wyglądać naturalnie, co przełożyć może się na wysoką konwersję i wzrost sprzedaży.

Na co trzeba uważać prowadząc marketing szeptany w Internecie?

Marketing szeptany w Białymstoku

Tak naprawdę to czy marketing szeptany w Białymstoku zakończy się sukcesem, czy porażką zależy np. od zaplanowani strategii i od sposobu realizacji przygotowanych wcześniej założeń. Generalnie buzz marketing cieszy się coraz większą popularnością wśród firm małych i średnich, także działających lokalnie. Fora internetowe czy serwisy tematyczne są dobrym miejscem na reklamowanie się. Można tam przemycić informacje o danej marce lub produkcie, tak aby odbiorca nie domyślił się, że jest to reklama. Jeśli internauta podejrzewa, że dana opinia, post jest napisany na zlecenie firmy, marketing szeptany jest realizowany źle.

Na samym początku każdą kampanię buzz marketingu należy w szczegółowy sposób rozpisać. Wówczas wiadomo, na czym trzeba w danym przypadku się skupić. Dlatego tak duże znaczenie ma współpraca z doświadczoną agencją reklamową.

Liczy się autentyczność

Na co zwracać uwagę w marketingu szeptanym

Wielu firmom i to rożnej wielkości zależy na marketingu szeptanym. Nie jest to żadna tajemnica. Jednak sporo działań reklamowych w zakresie buzz marketingu przynosi efekt odwrotny do zamierzonego. Tak jest, gdy marketing szeptany w Białymstoku został powierzony nieodpowiednim osobom lub kampania została źle zaplanowana. Wówczas efekty mogą być fatalne.

Chyba każdy natknął się w sieci na wpisy, komentarze, które od razu wyglądają jak fałszywe, napisane na życzenie danej firmy. Po czym można je łatwo rozpoznać? Na kiepskiej jakości marketing szeptany wskazują:

  • język zbyt formalny,
  • zbyt entuzjastyczne wypowiedzi,
  • nienaturalne wyrażenia, które nie pasują do danej grupy docelowej lub do miejsca publikacji wpisu,
  • teksty, które są oderwane do kontekstu dyskusji na forum,
  • przesada w postaci wyrażania tylko zalet danego produktu, firmy, ukrywanie wad.

Generalnie skuteczny marketing szeptany polega na rozpowszechnianiu komunikatów, które nie budzą podejrzeń i wyglądają na rzeczywiste opinie, rekomendacje internautów. Jak można taki efekt uzyskać? Okazuje się, że kluczem do sukcesu jest w dużej mierze zachowanie uczciwości. Internautów nie należy na starcie okłamywać, omawiając dane produkty czy usługi. Jeśli firma z Białegostoku jest rzeczywiście godna polecenia, nie musi wcale upiększać rzeczywistości i zatajać prawdy. Wystarczy jak osoby odpowiedzialne za buzz marketing skupią się na wymienieniu zalet produktów, usług. Warto pamiętać o merytoryczności i ciekawym języku.

Marketing szeptany w Białymstoku mimo upływu lat wciąż cieszy się dużą popularnością jako forma reklamy. Rzeczywiście jego skuteczność w tym zakresie nie maleje, musi być jednak prowadzony w profesjonalny, przemyślany sposób. Warto więc postawić na współpracę z doświadczoną agencją marketingową, która się w tym specjalizuje.