Praca w social media w Białymstoku

Praca w social media wielu młodym ludziom wydaje się spełnieniem marzeń i atrakcyjną perspektywą na przyszłość. Zobacz jak wygląda praca w social media w naszym mieście.
Praca w social media w Białymstoku

Praca w social media to dla wielu mieszkańców Białegostoku wręcz spełnienie marzeń. Wiele osób wyobraża sobie to w następujący sposób – spędzanie całego dnia przed ekranem komputera z włączonym Instagramem czy Facebookiem. Jednak inaczej praca w social media wygląda w dużej formie, a inaczej w niewielkiej agencji reklamowej. Generalnie, im większa firma, tym większe wymagania stawiane są pracownikom odnośnie wiedzy z tematu media społecznościowe. W mniejszych firmach bardziej liczy się niekiedy wszechstronność. Tam często nie ma miejsca na osoby, które specjalizują się tylko w social media.

Doświadczenie to podstawa

Doświadczenie w pracy w social mediach jest bardzo ważne

Doświadczenie to rzecz najważniejsza w czasie rekrutacji. Osoby, które chcą pracować w mediach społecznościowych powinny wcześniej prowadzić różnego rodzaju profile czy fanpage, nawet o znaczeniu lokalnym. Pracodawcy chcą niejednokrotnie zobaczyć jakie to były strony. Jeśli ktoś był adminem na fanpage’u, który miał 15 użytkowników, trudno jest mówić w tym przypadku dużym doświadczeniu. To raczej dowód, że był on słabo reklamowany, rozbudowywany.

Praca w social media wymaga znajomości Facebooka czy Instagrama. Warto więc założyć w mediach społecznościowych jeden lub dwie strony, a potem je aktywnie prowadzić. Przy okazji można nauczyć się, jak korzystać z reklam, co jest bardzo ważne w tej pracy. Wcale nie trzeba inwestować wysokich sum, ale należy to robić z głową. Dobrze jest analizować, jakie wpisy przyciągają odbiorców i co pozwala na zdobywanie nowych fanów.

Praca w social media a ich znajomość

Doświadczenie w pracy w social mediach jest kluczowe

Samo posiadanie konta na Facebooku czy wrzucanie raz na miesiąc zdjęcia na Instagrama to oczywiście zdecydowanie  za mało. Dzisiaj liczy się znajomość także i innych mediów np. Twittera czy LinkedIna. Im więcej ich jest, tym lepiej.

Oczywiście praca w social media w Białymstoku wymaga także posiadania wiedzy z innych dziedzin. To bardzo ważne głównie dla mniejszych firm. Duże agencje mają bowiem specjalistów z każdej dziedziny. Mniejsze cenią sobie wszechstronność i kreatywność. Przydatna może być m.in. znajomość podstaw Photoshopa czy Google Ads.

Na czym polega w praktyce praca w social media?

Jak wygląda praca w mediach społecznościowych?

Oczywiście praca w social media to dość nowa dziedzina na rynku, ale dająca naprawdę duże możliwości rozwoju. Tymczasem wciąż nie każdy traktuje ją poważnie. Pojawiają się opinie, że jest to tylko siedzenie na Facebooku. Jednak praca ta wygląda zupełnie inaczej. Wymaga posiadania sporej wiedzy, doświadczenia i pewnej systematyczności. Powinna to wiedzieć każda osoba z Białegostoku, która marzy o takiej drodze zawodowej.

Rzeczywiście w tym przypadku częstym obowiązkiem jest publikowanie postów na założonych wcześniej profilach firmowych na Facebooku, Twittwerze czy Instagramie. Z tego powodu jest to rola odpowiednia dla osób, które nie boją się publicznie wypowiadać. W social media w Białymstoku odnajdą się z pewnością osoby kreatywne, które potrafią sięgać po treści ciekawe dla odbiorców i angażujące ich w dyskusję. Aby publikowane treści były interesujące, należy pamiętać także o odpowiedniej oprawie graficznej. Trzeba umieć radzić sobie z krytykami, których w internecie niestety nie brakuje.

Praca w social media w Białymstoku to również umiejętność projektowania całych kampanii reklamowych. Trzeba potrafić określić jej parametry. Kluczowe znaczenie ma wybór grupy docelowej, która produktami czy usługami danej firmy z Białegostoku może być zainteresowana. To wszystko wpływa na skuteczność działań marketingowych i wizerunek marki. Kampanie w social media są nie tylko kampaniami sprzedażowymi, ale i marketingowymi.

W celu przygotowania dobrej kampanii reklamowej w mediach społecznościowych, trzeba dobrze poznać odbiorców firmy. Tutaj przydaje się analityka internetowa. Trzeba potrafić organizować i zarządzać. Tylko wówczas można zrealizować wszystkie cele kampanii, dotrzymując założonych terminów.

Jednocześnie warto być elastycznym. Social media wymagają naprawdę szybkiej reakcji, komentowania, informowania, edukowania itd. W tym zawodzie należy wykorzystywać swoje zdolności interpersonalne. Użytkowników mediów społecznościowych należy zachęcać do wypowiadania się, brania udziału w konkursach czy wydarzeniach offline. Nie da się więc ukryć, że praca w social media jest wymagająca, ale daje za to ogromną satysfakcję.