Social media

Wielu przedsiębiorców wciąż nie do końca zdaje sobie sprawę jak duże znaczenie mają social media w Białymstoku. Tymczasem każda firma, która chce zaistnieć na rynku, także lokalnym, powinna być obecna w mediach społecznościowych.  Oczywiście nie wszystkie interesy prowadzić można online. Jednak każda firma usługowa – fryzjer, restauracja, mechanik – powinny być obecne w internecie i inwestować w social media.

Social media w Białymstoku – od czego zacząć?

social media Białystok

Na początku trzeba oczywiście założyć firmowy profil na Facebooku lub Instagramie. Co ciekawe, zdecydowana większość firm nadaje się do reklamowania na Facebooku. Instagram z kolei sprawdza się najlepiej w przypadku branży odzieżowej, wnętrzarskiej, obuwniczej itd. Zakładając profil w mediach społecznościowych, trzeba pamiętać o uzupełnieniu wszystkich najważniejszych danych, dodaniu zdjęć czy innych ciekawych informacji.

Potem pozostaje jeszcze, co i kiedy na swoim profilu firmowym publikować. Social media w Białymstoku dla biznesu rządzą się swoimi prawami. W tym przypadku kluczem do sukcesu jest systematyczność i regularność. Warto więc przygotować sobie taktykę działania np. na miesiąc z góry i wiedzieć jakie posty i kiedy będą publikowane. Oczywiście ilość postów zależy w dużej mierze od rodzaju i charakteru prowadzonego biznesu. Osoby, które w Białymstoku prowadzą sklep odzieżowy publikować w sieci będą zdjęcia produktów – odzieży, butów itd. Jednak nie należy ograniczać się tylko do takich treści. Oprócz tego warto kilka razy w miesiącu publikować w mediach społecznościowych posty stricte wizerunkowe, które przedstawiają pracę w sklepie od kuchni, jego zaplecze, zasady działania itd.

Jeszcze innym rozwiązaniem jest zamieszczanie na profilu firmowym co jakiś czas opinii klientów np. w postaci graficznej. Można też prezentować kolekcje ubrań w formie filmów video. Być może niektóre klientki chętnie oznaczą sklep po udanych zakupach odzieżowych. Jeśli wyrażą na to zgodę, można na fanpage’u firmy opublikować ich zdjęcia w zakupionych ubraniach. Generalnie social media w Białymstoku prowadzone dla firmy muszą tętnić życiem, być ciekawe i interesujące dla odbiorców.

Reklama w social media w Białymstoku

Reklama w mediach społecznościowych w Białymstoku

Wiele interesów prowadzić można jednocześnie stacjonarnie i w sieci. Tak jest w przypadku sprzedaży różnego rodzaju produktów np. butów, ubrań, zabawek itd. Biznes lokalny z Białegostoku po wejściu do sieci może rozwinąć swoją działalność. Nie można się tutaj ograniczać wyłącznie do jednego rodzaju aktywności w Internecie, np. do pozycjonowania czy prowadzenia kampanii marketingu szeptanego. Działania powinny być kompleksowe, a social media powinny być ich ważnym elementem.

Media społecznościowe to świetny sposób na wypromowanie biznesu o charakterze lokalnym. Podstawa to oczywiście założenie profilu firmowego i ustawienie harmonogramu publikacji. Kolejnym krokiem są płatne reklamy. Bez nich posty dotrą jedynie do części potencjalnych klientów. Tymczasem kluczem do sukcesu jest poszerzanie grona odbiorców i rozreklamowanie firmy w całym mieście, regionie. Tutaj bez płatnych reklam może się nie obyć.

Social media w Białymstoku – jak dotrzeć do potencjalnych klientów?

Aby reklama w mediach społecznościowych była rzeczywiście skuteczne, trzeba najpierw określić grupę swoich potencjalnych klientów. Czy są to osoby z samego Białegostoku, a może i okolicznych miejscowości? Oferta skierowana jest do kobiet, a może mężczyzn? W jakim wieku są potencjalni klienci firmy? Jakie są ich zainteresowania, potrzeby, oczekiwania? Czym zajmują się na co dzień – pracują czy studiują? To osoby posiadające rodzinę czy single? To wiele pytań, na które warto sobie w tym przypadku odpowiedzieć.

Mając już określoną grupę swoich potencjalnych klientów, można przystąpić do projektowania samej reklamy. Facebook posiada własny manager reklam, w którym określa się grupę docelową – wiek, płeć, region zamieszkania itd. Można ustawić odległość X kilometrów od siedziby firmy. Dodatkowo określić można zainteresowania odbiorców. To dobra informacja  dla osób prowadzących biznesy lokalne. Social media w Białymstoku to dla nich naprawdę duża szansa.

W przypadku promowania swojej firmy w sieci, warto zachęcać klientów do odwiedzania danego sklepu, zakładu. Przedsiębiorca, który prowadzi sklep z butami powinien w sieci publikować zdjęcia obuwia na półkach i na modelach, a także fotografie swojego sklepu. Kluczem do sukcesu jest regularność. Nie należy też zapominać o tzw. Stories na Facebooku i Instagramie. Stories cieszą się naprawdę bardzo dużą popularnością i wiele osób preferuje właśnie je, a nie standardowe posty reklamowe.

Jak skutecznie prowadzić swoje media społecznościowe?

social media w Białymstoku

Generalnie fanpage biznesu lokalnego powinien być prowadzony w formie dialogu, a nie monologu. Swoich odbiorców warto zachęcać do różnego rodzaju aktywności. W jaki sposób? Trzeba im zadawać pytania. Można na przykład zaprezentować kilka produktów i zapytać, który podoba im się najbardziej. Warto też pytać klientów, czego w ofercie firmy oczekują i na co czekają. Możliwości jest całkiem sporo, trzeba tylko być kreatywnym.

W social mediach organizowanych jest też sporo konkursów różnego rodzaju. Jednak takich działań nie należy nadużywać. Rzeczywiście pod postami konkursowymi ruch jest zazwyczaj duży, ale wielokrotnie aktywność wykazują tzw. jednorazowi łowcy okazji, którzy nie zostaną wcale stałymi klientami firmy. Konkurs może być więc źródłem tylko chwilowej popularności marki. W praktyce lepsze są działania dobrze przemyślane, systematyczne i prowadzone z myślą o skutkach długofalowych.

Fanpage firmowy w social media w Białymstoku – jak go dobrze prowadzić?

Przede wszystkim lokalna społeczność wręcz uwielbia wydarzenia. Przedsiębiorcy, w zależności od tego, co oferują, tworzyć mogą różne wydarzenia – wprowadzenie nowego produktu do oferty sklepu, wyprzedaż starej kolekcji, promocje, dni tematyczne itd. Takie wydarzenia oczywiście warto promować wśród mieszkańców Białegostoku. Dobrze, gdy klienci zapraszają na dane wydarzenie swoich znajomych, przyjaciół, sąsiadów. Zazwyczaj takie wydarzenia promuje się z około dziesięciodniowym wyprzedzeniem.

Ponadto nie da się ukryć, że ludzi przyciągają zawsze różnorodne akcje promocyjne. Oczywiście muszą być one dobrze zaplanowane i wypromowane. Wówczas mogą zapewnić naprawdę wysokie zyski sprzedażowe. Przedsiębiorca, który może sobie na to pozwolić i wie, że będzie to dla niego opłacalne, powinien nawet kilka razy w roku robić spore obniżki i promować je wśród swoich klientów. Social media w Białymstoku to świetnie miejsc, aby takie informacje przekazywać. Na czas wyprzedaży na firmowym fanpage’u może zmienić zdjęcie w tle czy baner główny. Wówczas każda osoba, która na taki profil wejdzie, od razu będzie wiedzieć, że obowiązuje właśnie czasowa obniżka cen.

Dlaczego warto reklamować się poprzez media społecznościowe?

social media w Białymstoku

Generalnie social media to świetne miejsce na reklamowanie swojego biznesu, nawet jeśli ma on charakter jedynie lokalny. Dzisiaj nie warto ograniczać się tylko do reklamy offline, gdyż to świat internetu interesuje coraz więcej osób. Obecnie większość klientów poszukuje informacji w sieci, także w social media w Białymstoku. Media społecznościowe są skutecznym narzędziem służącym do sprzedaży. Przy okazji stanowią platformę pozwalającą na kreowanie wizerunku marki. W ten sposób można mieć stały kontakt ze swoimi klientami. To wszystko bez konieczności wychodzenia z firmy. Dodatkowo nie jest to droga forma reklamy.