To co wyróżnia Internet na tle innych kanałów komunikacyjnych, z punktu widzenia potrzeb marketingu, jest jego wiodąca rola w dostarczaniu informacji o produktach. To bardzo ważne, ponieważ powoduje, iż nie jest wcale tak łatwo to kontrolować, przeciwieństwie do tradycyjnych kanałów komunikacji. Dzisiaj strona internetowa jest nieodłącznym elementem, każdej firmy, która chce zaistnieć w sieci.
Ciągle rosnąca aktywność sieciowa ludzi ma swoje odzwierciedlenie także w sposobie dokonywania zakupów i zawierania transakcji handlowych, konsumenci poszukują informacji o produktach i usługach, nie czekają już na reklamodawców, którzy dotrą do nich z reklamą, co jest bardzo istotne z punktu widzenia marketingu. Sytuacja ta powoduje, iż firmy, które dostrzegają potęgę Internetu dużo zyskują. Dlatego tak ważna jest własna strona internetowa. To właśnie ona daje możliwość uzyskania bardzo wielu informacji. Co powinna zawierać strona internetowa? Jakie elementy muszą się na niej znaleźć?
Czym jest strona internetowa?
Bez żadnych wątpliwości można powiedzieć, że strona internetowa jest wizytówka i podstawa działania firmy w Internecie. Musi być ona przejrzysta i wartościowa pod względem zamieszczanych tam treści. Ważnym, ale nie najważniejszym jej elementem jest wygląd, design, który nadaje jej charakteru. Nieodłącznym elementem w trakcie planowania strony jest jej funkcjonalność. Łatwość obsługi to element najbardziej pożądany przez potencjalnego klienta odwiedzającego stronę. Dobrze zbudowana strona internetowa będzie wywoływała ruch na stronie oraz pozyskiwała klienta, a przecież to jest jej główny cel.
Strona internetowa – co powinno się na niej znaleźć?
Każda strona internetowa powinna zawierać pewne elementy, które będą realizowały jej główny cel jakim jest pozyskanie klienta. Oto one:
- Odpowiednia struktura – struktura na stronie powinna wpisywać się w pewne standardy, do których przyzwyczajeni są użytkownicy. W przeciwnym razie może to wywołać u nich złość, a nawet frustrację co przyczyni się do zamknięcia okna przeglądarki, a strona internetowa nie spełni swojego zadania.
- Logo i menu – logo zwykle znajduje się w lewej górnej części strony. Dzięki niemu użytkownik doskonale wie na jakiej stronie się znajduje. Przez to, że jest ono bardzo ważne musi także być bardzo czytelne oraz aktywne, by po jego naciśnięciu kierowało do strony głównej. Kolejnym ważnym elementem jest menu, zwykle ma ono postać trzech poziomych pasków. Nie zaleca się jednak tego rozwiązania na stronach biznesowych. Górna część strony powinna być zaopatrzona także w możliwość zmiany języka i szybki kontakt.
- Sekcja hero – jest to pierwsza sekcja jaka pojawia się przed przewinięciem. Powinny się w niej znaleźć wszystkie najważniejsze komunikaty dla odbiorcy. Zwykle jest to zdjęcie i jakieś charakterystyczne dla danej marki hasło.
- Oferty i usługi – ta sekcja zawierać powinna wszystkie oferowane usługi biznesu lub jego produkty.
- O firmie – w tej zakładce znajdują się najważniejsze informacje o firmie, jej działalności mogą to być na przykład: jej cele, misja, wizja przedsiębiorstwa i tym podobne.
- Call To Action – to nic innego jak tylko wezwanie do działania, może ono pojawić się na stronie głównej i po prostu wzywać użytkownika do wykonania jakiejś czynności, na przykład: zapisz się do newslettera, zrób zakupy już dziś i tak dalej.
- Dodatkowe informacje – w tej zakładce mogą znaleźć się następujące informacje:
– Aktualności firmy
– Usługi powiązane
– Dodatkowa oferta
– Wpisy pojawiające się na blogu firmowym
Jakie są główne zadania strony internetowej?
Strona internetowa jest przepustką do biznesu online. Dlatego bardzo ważne jest, aby zawierała ona odpowiednią strukturę. Do głównych jej zadań nalezą:
- Zatrzymanie klienta na stronie
- Poprowadzenie klienta w głąb serwisu, czyli na kolejne podstrony
- Poinformowanie klienta, że trafił on w odpowiednie miejsce
Jak strona firmowa może wpłynąć na sprzedaż?
Szybkość strony jest elementem, który wpływa na sprzedaż. Jest to potwierdzony fakt, który już nie budzi zaskoczenia. Z tym, że jest dużo właścicieli sklepów internetowych, którzy nie zdają sobie sprawy jak duży jest to wpływ. Powodem, tego faktu jest zniechęcanie się użytkowników do danego sklepu w momencie, gdy muszą oni długo czekać na załadowanie się strony internetowej. Nawet jedna sekunda straty może kosztować, aż do 10 procent obrotu.