Czy warto zdecydować się na studia marketingowe w Białymstoku? Wybór ciekawych studiów, które jednocześnie będą zapewniały powodzenie na rynku w przyszłości, to dosyć trudne zadanie i bardzo ciężka decyzja przed jaką stoją młodzi ludzie decydujący się na pójście na studia. Bardzo częstym wyborem młodych osób jest obecnie marketing bądź zarządzanie. Te dwa kierunki są też możliwe do studiowania na praktycznie każdej uczelni w Polsce. Podobnie jest w przypadku Białegostoku. Studia marketingowe w Białymstoku można realizować na kilku uczelniach, zarówno w trybie stacjonarnym jak i niestacjonarnym tutaj wybór należy już od przyszłego studenta. Pojawia się jednak pytanie czy studia marketingowe w Białymstoku to rozwiązanie przyszłościowe czy nie do końca?
Studia marketingowe w Białymstoku – czy są one dobrym rozwiązaniem?
Praca w marketingu jest dla wielu młodych ludzi bardzo atrakcyjnym zawodem, które przynosi wiele ciekawych wyzwań i jednocześnie jest bardzo dobrze płatną pracą. Okazuje się jednak, że rozwiązanie to często związane jest z długimi, nie standardowymi godzinami pracy, czasami nawet w weekendy. Warto więc zwrócić uwagę na kilka kwestii, które mogą być przydatne w trakcie wyboru studiów.
Duża popularność studiów marketingowych – jak to wygląda, jeżeli chodzi o szukanie pracy?
Pierwszym elementem, na który warto zwrócić uwagę jest to, że marketing cieszy się dużą popularnością już od dłuższego czasu. Wielu maturzystów zdecydowało się na studia marketingowe w Białymstoku co powoduje, że rynek może być przesycony absolwentami właśnie tego kierunku. Z drugiej jednak strony, marketing jest taką dziedziną, która ciągle się zmienia, rozwija i wymaga od specjalistów ciągłej nauki i poszerzania swojej wiedzy. Przedsiębiorstwa wciąż poszukują specjalistów, do pozycjonowania stron internetowych, prowadzenia kampanii w mediach społecznościowych, a także do prowadzenia marketingu tradycyjnego. Ciężko jest więc jednoznacznie stwierdzić czy rynek ten został już zaspokojony czy też nie. Pracę w marketingu oczywiście będzie można znaleźć, wszystko to będzie zależało od zaangażowania danej osoby oraz jej kreatywności i posiadanych umiejętności.
Studia marketingowe w Białymstoku, co jest ważne posiadanie dyplomu czy może wiedzy praktycznej?
Studiując marketing, bądź zastanawiając się nad jego wyborem warto jeszcze pomyśleć nad jedną kwestią, czy lepiej jest zdobywać doświadczenie w firmie i w taki sposób uczyć się nowych praktycznych rzeczy, czy może jednak pójść na studia. Kończąc ten kierunek można pozyskać dużo wiedzy teoretycznej, która oczywiście będzie bardzo przydatna, jeżeli chodzi o dalszą pracę, jednak im wcześniej doświadczenie będzie zdobywane przez daną osobę tym lepiej. Wówczas w CV można wpisać swoje obecne stanowisko i w ten sposób dużo łatwiej będzie znaleźć kolejną pracę.
Jednym z najlepszych rozwiązań w takim przypadku będzie połączenie studiów marketingowych ze zdobywaniem doświadczenia. To rozwiązanie jest bardzo wymagające i kosztuje ono wiele wyrzeczeń, jednak warte jest to swojej ceny, ponieważ poza wiedzą teoretyczną student zdobywa również wiedzę praktyczną. Należy więc zwrócić uwagę na staże i praktyki, na które studenci chętnie są przyjmowani i na których mogą oni zdobywać cenne doświadczenie oraz dowiadywać się w jaki sposób funkcjonuje organizacja, z jakimi problemami się boryka oraz jakie wyzwania na nią czekają.
Praca w social media w Białymstoku – co warto o niej wiedzieć?
Praca w mediach społecznościowych, często kojarzona, jest szczególnie przez młode osoby, z bardzo atrakcyjnym zatrudnieniem, ponieważ przecież i tak korzystamy z social mediów na co dzień, a tutaj jeszcze oferują nam za to wynagrodzenie. Nie do końca jednak wygląda to tak jak często mogłoby się wydawać. Osoba odpowiedzialna za prowadzenie mediów społecznościowych ma bardzo dużo obowiązków, takich jak na przykład: poszukiwanie trendów, tworzenie treści do postów, planowanie i publikacja tych postów, moderacja dyskusji, prowadzenie różnych konkursów, a także kontakt z klientem i współpracownikami. Kandydat na specjalistę do spraw social mediów powinien być bardzo kreatywną osobą, która ciągle chce się rozwijać i poszerzać swoją wiedzę. Często wymagana jest również znajomość języka angielskiego.